• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vågar jag ta samlingslån?

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Tack ska ni ha! Laddar inför imorgon nu. Mitt kreditbetyg sjönk iaf från 2,6 till 2,1 nu när en ff försvann. Hade hoppats på att komma ner till 1an men, men
Jag uppdaterar imorgon

Hoppas du får en bra deal. Ska bli kul att se för tänker söka i juni med 227,000kr för att baka ihop 2 lån. Kommer att ha noll ff och ca 520,000 el mer i inkomst.
Funderar bara om man ska söka på 10år istället för 5år i förhoppning om bättre ränta och extraamortera istället. Får se.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emma77

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Gomorron!
Skickade iväg ansökan nyss och har redan fått 8 förslag. Sökte på 270000, samla lån, 12år, men bara 4st som beviljat sökt belopp, än så länge.

Icabanken har lägst ränta på 7,29 och komplett och BN 20.9... :O
Hade hoppats lite på remember. Dom har beviljat sökt belopp men med 13.97 ränta...

Hade hoppats på lägre ränta

Ingen av dom har begärt komplettering vad jag kan se..
Står det så här tidigt i processen om de har lösenkrav eller får man reda på det efter man valt?

Avvaktar lite till
 

Emma77

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Hoppas du får en bra deal. Ska bli kul att se för tänker söka i juni med 227,000kr för att baka ihop 2 lån. Kommer att ha noll ff och ca 520,000 el mer i inkomst.
Funderar bara om man ska söka på 10år istället för 5år i förhoppning om bättre ränta och extraamortera istället. Får se.
Du har ju extremt bra förutsättningar enligt mig. Du kommer nog få bra erbjudanden.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Gomorron!
Skickade iväg ansökan nyss och har redan fått 8 förslag. Sökte på 270000, samla lån, 12år, men bara 4st som beviljat sökt belopp, än så länge.

Icabanken har lägst ränta på 7,29 och komplett och BN 20.9... :O
Hade hoppats lite på remember. Dom har beviljat sökt belopp men med 13.97 ränta...

Hade hoppats på lägre ränta

Ingen av dom har begärt komplettering vad jag kan se..
Står det så här tidigt i processen om de har lösenkrav eller får man reda på det efter man valt?

Avvaktar lite till
Fått för mig att ikano bank, Ica banken och sbab har kopplingar. Eller var det kanske bara bolånen...
Men rak amortering på Ica? Kolla det. Dyrare i början men blir mindre och mindre att betala varje månad. Ikano skriver verken kompletteringar eller lösenkrav men hört att i de flesta fall kräver de båda 3 lönesedlar och de har lösen på hela beloppet. Behöver ju inte gälla Ica banken dock men jag hade kollat med de.
Grattis!
 

Emma77

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Js, sökte Advisa. :)
Kollade nu på icalånet och det blir billigare för varje månad.. månad 1 3487 och sista månaden 1912
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Ingen uc syns än?? Vågar ja söka 30k på lendo?

Om du vill att banker ska få kalla fötter och dra tillbaka erbjudanden är det en bra idé, annars skulle jag vänta till lånet är utbetalt.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
7,29 är nog den ränta du får förvänta dig med dina förutsättningar. Vill du ha under 5,5 behöver du kliva ner till ett betyg under iallafall 1.5.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp